Mindfuck för själen

När jag växte upp och gick i högstadiet spenderade jag väldigt, väldigt, VÄLDIGT mycket tid (72,8 timmar totalt, efter uträkning) med att kolla på tv-serien Scrubs.

Den tv-serien blev något slags räddning för mig, i någon mån. En tröst. Något jag visste att jag skulle skratta till, no matter what. Jag satt i sängen och spelade upp det på min dator som var tre meter bort. Var tjugofjärde minut reste jag mig upp för att spela upp nästa avsnitt.

Mitt rum, min säng och min dator var mitt fort, min dröm om att i framtiden kunna jobba med sådant därnt, ”som tv”. Eller even flummigare: ”som media”.

Drömmen uppfylldes hösten 2012, när jag precis hade gått ut gymnasiet. Jag hade fått ett jobb som vårdcentrals-receptionist någonstans, ingenstans, och spenderade dagarna med att längta efter något annat. Så jag twittrade ut det. Och fick svar från två olika personer som jobbar med två av mina favoritprogram. Ett av dom blev det, till slut.

På det tv-programmet (Breaking News med Filip & Fredrik) jobbade en annan person (Kristoffer Triumf), men förutom att vara redaktör för tv-programmet, så var han även programledare för en podd (Värvet). Jag började intressera mig starkare för poddar då. Och när min tid var slut på tv-programmet, laddade jag ned ett gratis redigeringsprogram och efterfrågade (återigen på twitter) om någon hade en fil jag kunde få leka klippare med. Fick snabbt svar. Och började klippa podcasts. Och blev ganska stor på att klippa podcasts. Kanske en av Sveriges främsta, just då. Inga andra produktionsbolag fanns. Perfect Day och Acast fanns inte. Och jag fick en herrans massa jobb hit och dit för att jag ansågs vara en av Sveriges bästa podcastkännare.

Nu sitter jag som podcastchef för Sveriges största kommersiella radioföretag.

Och Zach Braff, producent och huvudkaraktär i Scrubs, håller på att göra en ny tv-serie som handlar om: podcasts.

HUR SJUKT ÄR INTE DET?! Cirkeln sluts och jag är så mindfuckad att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv. Att karaktären i tv-serien dessutom ska heta ”Alex Schuman”? Herregud. Det är för bra för att vara sant?! Jag måste få göra av mig med den här informationen någonstans. Kan någon snälla förklara vad det är som HÄNDER???

Namnlös.jpg

Kommentera

