Lyssningstips: Yes, Girl!

Det här är ett förinställt inlägg. För när det här inlägget kommer ut är jag på väg till Göteborg på en långweekend. Hyrt en lägenhet med gullig balkong och dunderfint kök. Därför blir det här sista inlägget den här veckan. Ledsen för det. Men HÅLL TILL GODO; för det blir mer smaskigt nästa vecka.

Plöjer just nu igenom några olika amerikanska podcasts för att se om jag fastnar. Pratpoddar på engelska är inte riktigt min grej. Jag tycker bättre om pratpoddar på svenska och dokumentärt på engelska.

Men ändock hittar man ett axplock härliga pratpoddar även på engelska. Den här podden är en sådan. Den görs av tre svarta kvinnor och handlar mycket om deras synvinkel på t.ex relationer men även mycket om aktuella händelser. Och den är SÅ EXTREMT snabb. Hade jag inte haft en engelskspråkig kille att oundvikligt träna språket med varje kväll så hade jag nog haft svårt att hänga med.

Men den är riktigt fin och jag rekommenderar att prova den. Hänger ni med i tugget så är det bara att fortsätta lyssna.

http://dgitalmedia.com/essence-yes-girl/

FINAL-YESGIRL_V_largelogo1.jpg

Kommentera

