Sveriges poddversion av Elon Musk

Tor Rauden Källstigen – aka Sveriges poddversion av Elon Musk. Han har gjort mycket för poddvärlden. Jag upptäckte hans intelligens i poddandets värld när vi hamnade på samma hackaway för ett par- tre år sedan. Jag var där av en slump. Hacka? Inte min grej. Jag kan knappt namnet på något programmeringsspråk. Men Sveriges Radio var organisatören för just den helgen och jag hade precis börjat jobba där och ämnesområdet var ”podcast”. Naturligt nog fick jag då hänga med till Gotland och träffa otaliga mängder med genialiska personer som just den helgen bara satte sig ned och tänkte ”podd”.

Tor var där, bland många andra. Några månader efter skapade han appen ”Opinion” (som jag fortfarande tipsar om på mina podcastföreläsningar). Det är den första appen man kan använda för att redigera och publicera ljud direkt i sin telefon. Innan han lanserade den sågs vi på ett möte i närheten av Sveriges Radio för att diskutera för- och nackdelar och features man skulle vilja ha i den appen.

Nu, två år efter DET, har han skapat ”Signal Signal”. Om google är ett textbaserat sökfält, vill han att det här ska bli ljud-google, typ. Tekniken är för svår för mig att förklara, ni får själva läsa om det HÄR:
https://signalsignal.se/

Men hur genialt är inte detta? Att skapa en ljudbaserad sökmotor?

Tack Tor, för allt du gör för poddvärlden. Det är extremt spännande att följa din resa.
http://digital.di.se/artikel/han-vill-gora-for-ljud-vad-google-sok-gjorde-for-text

bigOriginal.jpg

Kommentera

