Podcast Day 2017 – RadioDays Europe

Idag kör vi ett förinställt inlägg. Jag är nämligen i Köpenhamn hela dagen idag för att gå på Podcast Day 2017 – RadioDays Europe.

I skrivande stund har programmet kommit ut och jag är ju vrålpeppad. Såklart.

Är ju såklart peppad på HELA dagen. Alla punkter är supermumsiga och göttiga i mina poddögon. Men vissa av punkterna är jag mer peppade på än andra. Vi kan väl dra en topp 5 lista. Vi börjar nedifrån. De punkter jag är mest peppad att gå på ÄR…

5. “Podcast Drama for the Young Audience” som två före detta kollegor från Sveriges Radio ska hålla i. En bubblare på listan månne, för jag tänker att programnamnet inte är supersexigt (kanske). Men vet man hur duktiga dessa personer är så är den här programpunkten ett absolut KRAV på topplistan. Och eftersom jag jobbat i samma hus som dessa två så ser jag upp till dom. Det gör man om man jobbat med dom.

4. ”Building Digital Communities” för Australiens (gammel)nya satsning från youtube till podd med ”Planet Broadcasting” ska bli sjukt intressant att lyssna på också, mest kanske för att jag läst så mycket om det när det startade. Spännande!

3. ”The U.S. Podcast Explosion”. Första punkten. Erik Diehn som är CEO av Midroll kommer att snacka om poddens framtid, från perspektivet: amerikanska marknaden. Woho! Det är något av det roligaste jag vet att lyssna på OCH snacka om.

2. ”What we know about the podcast audience” som två världsledande poddstatistiker kommer att hålla i. LÄNGTET?! JA! (Statistik är ett ord som får dom flesta att rygga tillbaka flera kilometer, men som får mig att börja dregla.)

1. ”Trends in Podcasting” av Nick Quah. Herre j*vla gud vad jag ser upp till den här personen. Jag har följt hans nyhetsbrev sedan en halv evighet och sparar varje artikel han skriver i ett dokument som just nu är över 100 A4-sidor. En OTROLIG husgud för mig, detta, och jag kommer antagligen bli starstruck som tusan. Men. Han är inte på plats personligen. BESVIKELSEN när jag insåg att han bara är med via Skype. Oh well. Kommer ändå bli häftigt som tusan.

Här är hela programmet: http://www.radiodayseurope.com/sites/default/files/files/Programme%20PODCAST%20DAY_170606.pdf

LÄNGTET!

Är det någon av er läsare som är på plats? Holla at me! Skriv ett mejl till lovisa.ohlson@gmail.com så kan vi väl nätverka lite. Kul ju!

Kommentera

