AMK Morgon: crowdfunded podcast

Tidigare lyssnade jag varenda vecka på Alla Mina Kamrater. Jag har till och med klippt några avsnitt av podden. Och hängt med Martin Soneby och Petter Bristav i live-TV när dom gjorde en grej om South Park för Comedy Central. Det är väl helt oväsentligt egentligen MEN känns ändå viktigt för mig att börja med att säga att jag inte känner annat än kärlek för de här personerna.

Sedan hände en välkänd grej (vet ni inte redan om detta så tänker jag inte dra backstoryn; då får ni läsa om det själva här: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/12/15/korde-pa-efter-kringlangate-drar–in-85-000-i-manaden-fran-lyssnarna/) som ju givetvis var förjävlig, etc, etc. Och podden lades ned och startade i ny konstellation med nytt format.

Att jag inte lyssnar varje vecka (eller snarare varje dag!) längre beror framförallt på att jag skulle vilja ha formatet mycket kortare eftersom jag ändå lyssnar på en miljard andra poddar per dag, och då inte har tid med tretimmarsavsnitt. Det har inget att göra med något agg mot programledarna. Dom är fruktansvärt roliga och är himla goa när vi ses.

I alla fall.

Jag ser på det här projektet lite från sidan, men blir glad av varje succé som händer dom.

Därför blev jag så himla glad för deras skull när de startade projektet ”Fixa Studion” som nu är avslutat och genererade MASSOR med pengar. SÅ skoj.

Att en podd lyckas bli crowdfundad på det här sättet, att ens lyssnare hjälper en att bygga en hel studio och att man sedan lyckas få in ca 85 000 kr per månad på podden. Det är GÖTT att veta att det kan fungera på det sättet. Riktigt, riktigt mäktigt.

All lyckönskande till deras framtid och praise the lord för att poddlyssnare generellt sett är världens bästa fölk.

Läs mer HÄR: https://fixastudion.nu/

2536a87f-96a7-4469-a93b-97a5748a692e%20(11).png

PS: Förinställt inlägg. Är på ett plan till Göteborg just nu för att hälsa på mina kusiner. En som tar kandidatexamen och en som kommer hem från Tokyo efter ett år. Kul! Kram!

Kommentera

